شادپویا

پیش دبستانی و ابتدایی غیر دولتی

شادپویا

پیش دبستانی و ابتدایی غیر دولتی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان_ اولین مدرسه رفع اختلالات رفتاری هیجانی (اوتیسم ) غرب استان گیلان در شهرستان بندر انزلی آغاز به کار نمود
براساس این گزارش ،در این مدرسه تعداد 40 نفر دانش آموز در گروه های سنی 4 تا 6 سال و مقطع ابتدایی ، با مربیگری 6 نفر نیروی متخصص تحت آموزش های ویژه  قرار می گیرند..
گفتنی است دو مرکز دولتی و غیر دولتی اوتیسم و اختلالات رفتاری هیجانی دیگر نیز به نامهای بشارت و منصور در سالهای اخیر در شهر رشت زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی به فعالیت مشغول می باشند.

شایان ذکر است اختلال اوتیسم یا در خوماندگی یکی از اختلالات نافذ یا فراگیر رشد محسوب می شود . کودکان مبتلا به این عارضه از نظر ظاهری و بالینی مشکل نداشته بلکه مهمترین  و شایع ترین مشکل آنها از فقدان و نقص مهارت های اجتماعی ، داشتن رفتارها و الگوهای کلیشه ای و قالبی ، داشتن مشکلات گفتاری و زبان ، مشکلات گوارشی ، عفونت های دستگاه تنفس ،صرع و تشنج است.
همچنین اختلالات رفتاری ، هیجانی به شرایطی اشاره دارد که پاسخ هیجانی و رفتاری با فرهنگ ، سن و قوم تفاوت داشته باشد به طوری که در عملکرد و تحصیل فرد ، مراقبت از خود ، روابط اجتماعی ، سازگاری و رفتار در کلاس تاثیر منفی برجای می گذارد . این اختلال همراه با سایر معلولیت نیز مشاهده شده و شامل کودکان مبتلا به اسکیزو فرنی ، اختلال عاطفی یا سلوک ، نارسایی توجه به ناسازگاری نیز می باشد.
گفتنی ست: با هدف کمک به رفع مشکلات ، فقدان و نقص مهارت ها ی اجتماعی و الگوهای کلیشه ای  دانش آموزان مدرسه جدید غیر دولتی اوتیسم (شاد پویا) از سال تحصیلی امسال شروع به کار نموده است .
 مدرسه شاد پویا واقع در خیابان نواب صفوی  کوی واحدی – کوچه شهید اسماعیل نژاد این شهرستان واقع شده است.
منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان 

لینک خبر در وبسایت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان

لینک خبر در وبسایت آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۱
شادپویا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی